این کار خطر مرگ بر اثر کرونا را دو برابر می نماید

به گزارش مجله سیاران، تهران (پانا) - تحقیقات جدید نشان می دهد که داشتن یک زندگی کم تحرک می تواند خطر مرگ بر اثر بیماری کووید-19 را در مبتلایان دو برابر کند.

این کار خطر مرگ بر اثر کرونا را دو برابر می نماید

به گزارش یورونیوز، در این پژوهش که در مرکز پزشکی کیسر پرمننت (Kaiser Permanente) در کالیفرنیای آمریکا صورت گرفته است، محققان پرونده پزشکی 48 هزار مبتلای بزرگسال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نتایج این تحقیق نشان می دهد کسانی که در دو سال منتهی به بیماری همه گیر به صورت مداوم بی تحرک بوده اند، دو برابر بیش از بیمارانی که به تمرینات ورزشی می پرداختند احتمال مرگ داشتند.

در مقاله منتشره در مورد توضیح نتایج این پژوهش آمده است: عدم تحرک بدنی در مقایسه با سیگار کشیدن، چاقی، دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی و سرطان قوی ترین عامل خطر در میان مبتلایان بود.

پژوهشگران می گویند عدم تحرک بدنی بعد از پیری و افراد پیوند عضوی شدیدترین اثر را در میان مبتلایان ایجاد نموده است. نداشتن تحرک جسمی در این پژوهش اینگونه تعریف شده است که شما هیچ ورزشی را انجام نمی دهید، یا کمتر از 10 دقیقه در هفته به فعالیت بدنی اختصاص می دهید.

نتایج نشان می دهد بیمارانی که به طور مداوم تحرک بدنی نداشتند بیشتر از افرادی که دستورالعمل های ورزشی را رعایت می نمایند در بیمارستان بستری می شوند یا با ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند. افراد بی تحرک همچنین 73٪ بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه قرار داشتند.

پژوهش دانشمندان در کالیفرنیا که روی افراد با میانگین سن 47 سال و در بازه زمانی 1 ژانویه تا 21 اکتبر 2020 صورت گرفته همچنین نشان می دهد افراد بی تحرک، در مقایسه با بیمارانی که مقداری فعالیت بدنی انجام داده اند ، 20٪ بیشتر در بیمارستان بستری می شوند ، 10٪ بیشتر کارشان به بخش مراقبت های ویژه می کشد و 32٪ بیشتر در معرض مرگ با ویروس کرونا قرار می گیرند.

اگر چه هنوز به طور دقیق معین نیست چرا این اتفاق می افتد، اما فعالیت بدنی منظم باعث بالا رفتن قدرت واکنش سیستم ایمنی بدن و کاهش سطح التهاب می گردد. دو نقطه ای که ویروس کرونا آن را درگیر می نماید.

اداره سلامت بریتانیا به بزرگسالان توصیه می نماید که هر روز تحرک داشته باشند و دستکم 150 دقیقه با شدت متوسط، یا 75 دقیقه با شدت زیاد در هفته ورزش نمایند.

محققان در مقاله ای که به تازگی در نشریه پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شده است گفته اند ورزش منظم سبب کاهش میزان عفونت های تنفسی ویروسی به طور کلی و همچنین سبب بروز علائم خفیف تر در صورت ابتلا به این بیماری ها می گردد.

در پی همه گیری کرونا، سالن های ورزشی در بیشتر کشورهای دنیا تعطیل شده اند و اجتماع بیش از چندین نفر ممنوع شده است. امری که باعث خانه نشینی افراد شده و تحرک جسمی در فضای باز را به شدت کاهش داده است.

پیش از این دانشمندان نشان داده بودند که نداشتن تحرک بدنی می تواند باعث بروز بسیاری از عوارض از جمله چاقی مفرط، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی گردد. با این حال این نخستین بار است که ارتباط میان این عامل و افزایش احتمال مرگ در بیماران کووید-19 نشان داده شده است.

پزشکان توصیه نموده اند مقامات بهداشتی کشورها انجام منظم فعالیت بدنی را در لیست توصیه های عمومی مربوط به بیماری کووید-19 قرار دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1048

به "این کار خطر مرگ بر اثر کرونا را دو برابر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کار خطر مرگ بر اثر کرونا را دو برابر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید