انتقاد نخست وزیر بنگلادش از فعالیت هیات های خارجی در انتخابات پایتخت

به گزارش مجله سیاران، نخست وزیر بنگلادش هیات های خارجی را بابت انتصاب محلی ها به عنوان ناظران خارجی در انتخابات محلی در پایتخت این کشور مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد نخست وزیر بنگلادش از فعالیت هیات های خارجی در انتخابات پایتخت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، انتقادهای شیخه حسینه، نخست وزیر بنگلادش در پی انتشار گزارش هایی درباره کاهش تعداد رای دهندگان و ارعاب عوامل رای دهندگان اپوزیسیون انجام شده است.

وی پس از رای دادن در داکا، پایتخت بنگلادش گفت: این یک اقدام تحقیر آمیز است که این هیات های خارجی انجام داده اند. آنها محلی ها را به عنوان ناظران خارجی که برای این هیات ها کار می نمایند، منصوب نموده اند.

بر اساس داده های کمیسیون انتخابات بنگلادش، هیات های دیپلماتیک از 10 کشور در داکا شامل انگلیس، آمریکا، هلند، سوئیس، ژاپن، دانمارک، استرالیا، نروژ و کانادا 74 ناظر را برای نظارت بر انتخابات شورای شهر داکا و با مجوز اداره انتخابات بنگلادش به کار گمارده اند. از این تعداد، 28 تن شهروند بنگلادش هستند که در این هیات ها استخدام هستند.

نخست وزیر بنگلادش این ناظران را از یک جریان ضد دولتی دانسته و مقام های انتخاباتی و همچنین آنهایی که اجازه فعالیت این افراد را به عنوان ناظران خارجی داده، مورد انتقاد قرار داد و اضافه نمود: قوانین انتخاباتی کشور ناظران خارجی را اتباع خارجی می داند.

در همین حال، کمیسیونر انتخابات بنگلادش نقض قوانین را درباره این ناظران خارجی رد کرد و گفت: ما خط مشی انتخابات را برای انتصاب ناظران داخلی و خارجی مورد آنالیز قرار دادیم.

شنبه صبح، بعضی از دیپلمات های خارجی از جمله ارل میلر، سفیر آمریکا در بنگلادش و رابرت چترتون دیکسون، کمیسیونر عالی انگلیس به چند حوزه رای گیری در داکا رفتند اما با رسانه ها مصاحبه نکردند.

بعضی از کاندیداهای اپوزیسیون می گویند که تعدادی از عوامل رای گیری از سوی فعالان مورد حمایت حزب حاکم اخراج شده اند اما مقام ها می گویند، برای اثبات این ادعا باید شواهد وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون انتخابات بنگلادش نیز به رسانه های محلی گفت که آنها هنوز هیچ گزارشی درباره اخراج عوامل رای گیری از حوزه های رای گیری دریافت ننموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 315

به "انتقاد نخست وزیر بنگلادش از فعالیت هیات های خارجی در انتخابات پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نخست وزیر بنگلادش از فعالیت هیات های خارجی در انتخابات پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید