افزایش همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان، از الزام های امنیت منطقه ای است

به گزارش مجله سیاران، تهران (پانا) - وزیر نیرو در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان، افزایش همکاری های اقتصادی بین دو کشور را از الزام های مهم نیل به توسعه پایدار و امنیت منطقه ای عنوان کرد.

افزایش همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان، از الزام های امنیت منطقه ای است

به گزارش وزارت نیرو، رضا اردکانیان در دیدار دبورا لیونز نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و رییس هیات کمک رسانی ملل متحد در افغانستان (یوناما) با وی، به نیازهای گوناگون این کشور و ظرفیت های فراوان تخصصی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پیشرفت علمی، صنعتی و اقتصادی افغانستان اشاره کرد.

اردکانیان، ظرفیت های تخصصی جمهوری اسلامی ایران و امکان همکاری و کمک به سازمان های تخصصی زیرمجموعه سازمان ملل متحد از جمله یوناما را مورد اشاره قرار داد.

وزیر نیرو به عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان، بر توسعه همکاری های دو کشور در حوزه های انرژی، گمرکی، اقتصادی و دیگر زمینه های مربوط به این کمیسیون تاکید کرد.

رئیس یوناما نیز در این دیدار، با اشاره به مهم ترین سرفصل های همکاری اقتصادی ایران و افغانستان و نقش این نهاد بین المللی در تسهیل این همکاری ها، درباره ظرفیت های وسیع این همکاری و مشارکت سازمان ملل در تسهیل مسیرهای همکاری مشترک اعلام آمادگی کرد.

در خاتمه این دیدار مقرر شد به منظور تسریع و هدایت مناسب تر فرایند همکاری های وزارت نیرو با یوناما، هماهنگی های لازم برای تحقق موضوعات بین دو طرف از طریق مرکز امور بین الملل وزارت نیرو ادامه پیدا کند.

یوناما دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 730

به "افزایش همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان، از الزام های امنیت منطقه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان، از الزام های امنیت منطقه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید