احتمال تغییر در ترکیب تیم مذاکره کننده طالبان با دولت افغانستان

به گزارش مجله سیاران، در حالیکه رسانه های خارجی درباره تغییر در ترکیب تیم طالبان در آستانه مذاکرات حدس نموده بودند، احتمال این تغییرات افزایش یافته است.

احتمال تغییر در ترکیب تیم مذاکره کننده طالبان با دولت افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مقامات طالبان که نامشان فاش نشده به آسوشیتدپرس گفتند که 4 عضو شورای رهبری این گروه به تیم مذاکره کننده 20 نفری طالبان پیوسته اند.

این مقامات همچنین می افزایند که ملا محمد یعقوب پسر ملا محمد عمر رهبر سابق و بنیانگذار طالبان نیز به تازگی به عنوان رئیس کمیسیون نظامی این گروه منصوب شده است.

آسوشیتدپرس نوشت که این اقدامات برای افزایش کنترل رهبر طالبان بر بازوهای نظامی و سیاسی این گروه در آستانه مذاکرات بین الافغانی انجام شده است.

گزارش می افزاید که پس از انتصاب ملا یعقوب فعالیت های نظامی طالبان علیه نیروهای افغان افزایش یافته که گواهی بر آن است که طالبان در نظر دارد با پیروزی های میدان جنگ دستش را در میز مذاکرات تقویت کند.

طالبان همچنین امیر خان متقی عضو ارشد طالبان را از تیم مذاکره کننده این گروه حذف نموده است. متقی روابط نزدیکی با پاکستان داشت و حذف وی از تیم مذاکره کننده طالبان می تواند نفوذ اسلام آباد را در مذاکرات کاهش دهد.

آسوشیتدپرس در ادامه اطلاع داد که اعضای جدید تیم مذاکره کننده طالبان شامل عبدالحکیم قاضی القضات کنونی طالبان و مولوی ثاقب قاضی القضات طالبان در دوران حکومت این گروه بر افغانستان می شوند.

پیش از این نیز دیلی تایمز گزارش داده بود که رهبر طالبان علاوه بر امیر خان متقی، مولوی جان محمد مدنی، ضیاء الرحمان مدنی و شیخ سید رسول را از تیم مذاکره کننده این گروه حذف نموده و دکتر صالح، منیر سعادت، جهانگیروال و عبید عابد قاضی سیدا جان را نیز از دفتر سیاسی این گروه در قطر برکنار نموده است.

این نشریه پاکستانی معین ملا یعقوب به عنوان رئیس کمیسیون نظامی توسط رئیس طالبان را نیز اقدامی برای توقف تماس های غیرمجاز رهبران ارشد طالبان با بعضی فرماندهان نظامی خوانده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 544

به "احتمال تغییر در ترکیب تیم مذاکره کننده طالبان با دولت افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تغییر در ترکیب تیم مذاکره کننده طالبان با دولت افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید